משבר רחובות • האם סגן השר יצא למלחמה בשר שמעליו?

מלשכת סגן השר מאיר פרוש נמסר לאתר 'קול חי' כי "סגן השר פעל בנידון וסבור שהתביעה של חסידי קרעטשניף בעיר צודקת ומי שהתחייב צריך לקיים את ההסכם"
יוסי צלניקר 1 Comment on משבר רחובות • האם סגן השר יצא למלחמה בשר שמעליו?

היום הגישה אגודת ישראל ברחובות ונציגם פנחס הומינר תביעה נגד נציגי הבית היהודי בעיר שדורשת את התפטרותו של אחד מהם באופן מיידי כמתחייב מהסכם הרוטציה • ברחובות אומרים: הנציגים בעיר מצפצפים על בנט

מלשכת סגן השר מאיר פרוש נמסר לאתר 'קול חי' כי "סגן השר פעל בנידון וסבור שהתביעה של חסידי קרעטשניף בעיר צודקת ומי שהתחייב צריך לקיים את ההסכם"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נציגו של סגן שר החינוך מאיר פרוש תובע את נציגיהם של שר החינוך נפתלי בנט. היום הגישה אגודת ישראל ברחובות ונציגם פנחס הומינר תביעה נגד נציגי הבית היהודי בעיר שדורשת את התפטרותו של אחד מהם באופן מיידי כמתחייב מהסכם הרוטציה.

כזכור, לפני שנתיים וחצי בבחירות המוניציפאליות לעיריית רחובות התמודדה אגודת ישראל והבית היהודי ברשימה משותפת, כאשר פנחס הומינר נציג שלומי אמונים וחסידות קרעטשניף הוצב במקום השלישי ברשימה תוך הסכם חתום שבמידה שהרשימה תזכה ל-2 מושבים בלבד, יפנה מספר 2 ברשימה, נציג הבית היהודי, אבי מוזס את מקומו לטובת הומינר.

לאחר הבחירות אכן הגיש אבי מוזס מכתב התפטרות מהמועצה לראש העיר רחמים מלול, אלא שדקות בודדות לפני שנכנסה ההתפטרות לתוקף בחר מוזס לחזור בו מהתחייבות ומשך את התפטרותו.

היום הגיש נציג שלומי אמונים פנחס הומינר תביעה לבית המשפט המחוזי בדרישה ליתן צו המורה למוזס או לאמיתי כהן, נציגיו של השר בנט, להתפטר לאלתר.

בכתב התביעה שהוגש בידי עו"ד אייל נון נכתב כי "אין ולא יוכל להיות חולק, כי ההסכם שבין הצדדים הופר על ידי המשיבים (אמיתי כהן ואבי מוזס. א.ו) הפרה בוטה וגסה. בהתאם להסכם שנכרת בין הצדדים ברור היה כי לא ייתכן מצב בו המבקשים (אגודת ישראל – חסידות קרעטשניף. א.ו) לא יצטרפו לרשימה. יצוין, כי התחייבותם האישית של המשיבים העניקה תוקף משפטי חד משמעי להסכמת הצדדים, וקל וחומר שההסכם אושר ונחתם במו ידיו של ח"כ אורי אריאל אשר היה ערב להסכם זה ולקיומו".

עוד נכתב בתביעה כי "כתוצאה מכך התחייב המשיב 2 (אבי מוזס. א.ו) שוב להתפטר, הפעם בפני אב בית הדין הרבני ברחובות,  וזאת לא יאוחר מישיבת מועצת העיריה השלישית. המשיב 1 (אמיתי כהן. א.ו) נסה לפעול בעצמו להביא להתפטרות עו"ד מוזס וקיום ההתחייבויות הברורות בהסכם (שהרי אם המשיב 2  לא   יעשה כן  –  יצטרף המשיב  1 להתפטר בעצמו), אך לשווא.

מאידך,  המשיב 1  לא קיים את חלקו שלו בהסכם,  ולא התפטר בעצמו על אף שהמשיב 2  לא התפטר, וחרף התחייבותו הנוספת של המשיב 2 להתפטר לא יאוחר מתחילת ישיבת המועצה השלישית.

לא זו אף זו: המשיב 2 אף מסר לראש עירית רחובות את מכתב ההתפטרות שלו לפני ישיבת המועצה השלישית בנוכחות כעשרה אנשים והמבקש 1 כבר הגיע לישיבת המועצה יחד עם מוזמנים מטעמו על מנת לחגוג את חזרתו לכהונת חבר המועצה ומחזיק תיק הכספים בעיריה – אך המשיב 2 משך את מכתב ההתפטרות פחות משעה לפני תחילת קיום הישיבה.

תיק הכספים בעירית רחובות, אגב, מוחזק על ידי ראש העיר עד היום כפקדון עבור המבקש 1 וממתין לשובו של המבקש 1 למועצת העיריה".

עוד נכתב בתביעה כי "המסקנה לדינא היא,  לפיכך, כי בפנינו הפרה בוטה וקשה של הסכם תקף מבחינה משפטית שלא נפלו בו פגם או פסול,  הסכם העומד במבחני החוק, באמור המידה החוקתיות כפי שנקבעו בפסיקה, ומתישב עם תקנת הציבור".

גורמים בעיר אמרו לאתר 'קול חי' כי "נפתלי בנט במקרה זה לא אשם, כי הוא ביקש מנציגיו להתפטר אבל הם לא ממושמעים לו".

מלשכת סגן השר מאיר פרוש נמסר לאתר 'קול חי' כי "סגן השר פעל בנידון וסבור שהתביעה של חסידי קרעטשניף בעיר צודקת ומי שהתחייב צריך לקיים את ההסכם".

 סגן השר פרוש ביקש להוסיף שאינו מדווח על שיחותיו עם השר בנט בתקשורת.

בחסידות קרעטשניף אמרו השבוע כי "כל מי שנחשף להסכמים, כולל ראש העיר, לא מאמינים למראה עיניהם, איך שמי שמתיימרים להיות נציגי ציבור , יכולים להתנהג בחוסר מוסריות מהזן הגרוע ביותר".

עו"ד אייל נון המייצג את הומינר מסר: "אנו מאמינים כי לאחר שבפועל קיבל מי שקיבל חצי קדנציה שלא בצדק, בית המשפט יורה על ביצוע מידי של הרוטציה.  חבל מאוד שאישי ציבור, שברור שבחייהם האישיים לא היו נוהגים כך ולא היו מפרים הסכם, נוהגים אחרת בחיים הציבוריים."

תגובתו של אמיתי כהן לא נתקבלה. אבי מוזס מסר "לא קיבלתי כל תביעה  מכ״מ אגיב לכשאדרש".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מי שנפרד מכל עדת החרדים והשתתף עמהם… שלא יבא בטענות על הקורות עמו….